Jaarrekening en kadernota

De afgelopen weken is de raad enkele keren bij elkaar gekomen en werden er verschillende, voor Nederweert bealngrijke besluiten genomen. Zo werd tijdens de raadsvergadering van 18 juni door de raad de jaarrekening vastgesteld. De gemeente is zuinig geweest op haar middelen, terwijl we buiten kunnen zien, dat er veel werk wordt verzet. We zijn daar dan ook heel tevreden over. Een groot deel van het overschot van de jaarrekening, een mooi bedrag van ruim 500.000 euro werd door de raad unaniem beschikbaar gesteld om de het Majeure Programma Buitengebied in Balans, uit te gaan voeren.

Ook het plan van aanpak Buitengebied in balans werd door de raad vastgesteld en daarmee kunnen nu diverse projecten die de leefbaarheid van het platteland moeten bevorderen opgepakt worden. Denken in oplossingen in plaats van in regeltjes.

In diezelfde vergadering werden gelden beschikbaar gesteld om de basisscholen van Eind, Budschop en Ospel, weer geschikt te maken voor de toekomst.

Op 26 juni kwam de raad nog eens bij elkaar om de Kadernota vast te stellen. De raad heeft uitgebreid bij enkele thema's stilgestaan, denk daarbij aan onze ecnomie, recreatie en toerisme en ook de drie decentralisaties kwamen uitgebreid aan bod. Maar ook aandacht voor verkeersveiligheid.

Met het vaststellen van de kadernota heeft het college de uitgangspunten voor het opstellen van de begroting 2014-2018 meegekregen, die we in het najaar zullen gaan behandelen.