Hans Houtman nieuwe VVD-wethouder

Zoals reeds bekend heeft onze wethouder, Renée Wernink, een andere dienstbetrekking gevonden. Hoewel we wisten dat Renée na deze periode niet terug zou keren als wethouder, betreuren wij vanzelfsprekend dat Nederweert hiermee een goede wethouder verliest. Wij begrijpen en respecteren haar beslissing echter en wensen haar dan ook veel succes en plezier in haar nieuwe functie. Zoals het er nu naar uitziet zal Renée haar wethouderschap per medio oktober/begin november beëindigen. Er zal op een nader te bepalen datum nog een afscheidsreceptie voor haar gehouden worden.

De afgelopen periode is er door het bestuur naarstig gezocht naar een geschikte opvolger. Er bleken meerdere geschikte en geïnteresseerde kandidaten te zijn. Na een uitgebreide selectie- en sollicitatieprocedure kunnen wij, met gepaste trots, als nieuwe wethouder namens de VVD presenteren: de heer Hans Houtman.
Hans zal bij veel personen reeds bekend zijn. Hij is nu woonachtig in Budschop, maar woont al 28 jaar in de regio waar hij de voorgaande 12,5 jaar ook rayondirecteur is geweest bij de ING Bank. Hans heeft daarnaast ook zitting gehad in veel besturen van aan het MKB gelieerde organisaties, iets wat hij ook na zijn pensionering heeft voortgezet. Hij was geruime tijd lid van de Raad van Toezicht van Gehandicaptenzorg Limburg  en momenteel nog van het Rick. Daarnaast is hij  voorzitter van de Stichting tot Behoud van de Paterskerk te Weert. Hans houdt van cultuur en historie (hij is onder meer 'Vriend van Eijnderhoof') en hij gaat daarnaast graag golfen.

Hans zal de portefeuille van Renée overnemen. Hij wordt derhalve verantwoordelijk voor: milieu, plattelandsontwikkeling, economische zaken en financiën.
De VVD Nederweert is verheugd met deze benoeming een goede bijdrage te kunnen leveren aan de continuïteit van de coalitie. Wij hebben er ook alle vertrouwen in dat wij in Hans een intelligente, bedachtzame en integere bestuurder hebben gevonden. Ook Hans wensen wij veel succes en plezier met deze nieuwe uitdaging.

Bestuur en fractie
VVD  Nederweert