Verkeerssituatie Nederweert-Centrum

In de raadsvergadering van afgelopen dinsdag heeft de VVD de brief van de ondernemers uit de Kerkstraat en de Brugstraat ter behandeling gebracht. Wij vonden dat de genoemde opmerkingen serieus genomen dienden te worden. Gelukkig was een meerderheid van de raad, inclusief het college, het hier mee eens.

Naar aanleiding van onze vragen van 7 november 2013 over de rijrichting in deze straten is duidelijk geworden dat de uitgangspunten voor de besluitvorming veranderd zijn. Onder aanvoering van de toenmalige wethouder is er in november 2009 door een meerderheid van de raad besloten voor een rijrichting van noord naar zuid in de Kerkstraat en van west naar oost in de Brugstraat. Nu er een aantal zaken zijn gewijzigd lijkt dit niet langer de meest ideale richting. Daarom willen wij dat de gevolgen van het eerdere besluit opnieuw beoordeeld worden. De VVD vindt dat dit geen vertraging op mag leveren voor de reconstructie van de Kerkstraat. Daarom dient deze beoordeling zo spoedig mogelijk plaats te vinden, nog voordat de renovatie van de Kerkstraat voltooid is. Op basis van die beoordeling moet de raad bekijken of aanpassing van de rijrichting nodig is.

Een tijdelijke werkgroep, bestaande uit leden van het College van B&W en de gemeenteraad, zal de komende maanden de rijrichting en de verdere inrichting van de Kerkstraat en Brugstraat gaan beoordelen. Hiervoor zal de werkgroep ook in contact treden met ondernemers en inwoners. Vanuit de VVD zal onze fractievoorzitter Elly Scheepers-Dings in deze werkgroep plaatsnemen.