Vragen over inzameling kunststof afval beantwoord

In april stelde de VVD fractie enkele schriftelijke vragen aan het college over de capaciteitsproblemen bij de inzameling van kunststof afval in Nederweert. Deze vragen zijn inmiddels beantwoord door het college.

Uit de antwoorden blijkt dat in de gemeente Nederweert ongeveer 70% van het afval gescheiden wordt ingezameld. Dat is boven de landelijke doelstelling van 60%. De gemeente werkt momenteel aan nieuwe doelstellingen en richtlijnen op het gebied van afvalscheiding. Waarschijnlijk zal er dit jaar over dit onderwerp nog een themaraad plaatsvinden.

Verder heeft de gemeente geconstateerd dat de ondergrondse containers niet volledig vol zitten terwijl er wel afval langs staat. Hieruit zou blijken dat het aanbiedgedrag van de inwoners beter kan. De gemeente gaat zich dus vooral richten op een betere communicatie richting de burgers. De komende tijd zal moeten blijken of hiermee daadwerkelijk de heersende overlast kan worden bestreden. De VVD zal in ieder geval de ontwikkelingen op de voet volgen.

Het volledige antwoord van het college is te vinden op de website van de gemeente Nederweert: http://www.nederweert.nl/bestuur-organisatie/rvo-artikel-41-brieven-2015_43662/